IMG-4777

Festival FUBABY v Banskej Bystrici. Ako to naozaj je a prečo to robíme.

BAVÍ MA POSTUPNE BUDOVAŤ:
Keď ma pred rokmi oslovili organizátori na spoluprácu pri organizovaní ešte vtedy začínajúceho festivalu Banskobystrický Montmartre, bol som chvíľu skeptický a bral som to ako niečo s čím rád pomôžem okrajovo. No po vnorení do atmosféry a celkovom prístupe organizátorov som sa rozhodol viac angažovať. Povedal som si, koná sa tu veľmi málo koncertov a zvučné mená väčšinou obchádzajú Banskú Bystricu, pretože jednak nemajú priestor a na druhej strane chýba dobrá organizácia. Ja dodnes spomínam ako som sa na jednom veľkom koncerte IMT Smile, ešte v “Dekáči”, zblížil s mojou a už teraz manželkou. Za ďalšie najviac “Hviezd” sa produkuje vo východnej časti Slovenska a stred ako keby zaspal, čiže potrebujeme produkovať a ukazovať talenty.

ŠÍRILI SA INFORMÁCIE A JA SOM CHCEL POMÔCŤ ICH OBJASNIŤ:
Navyše o festivale sa začalo šíriť, že je len akýmsi “čerpacím mechanizmom” dotácií. Že je zbytočný. Hneď sme preto urobili finančnú analýzu a predstavili na Komisii MsZ pre kultúru, informatiku, mestskú kroniku a ZPOZ. Ako v každom podnikaní aj tu trebalo nastaviť finančný plán a biznis model, ktorý ale chcelo doladiť, vyskúšať, napasovať. Začali sme makať. Organizátori vymysleli nový názov, naše šikovné dievčatá Paťka a Veronika Nedecká zase brand a identitu. Začal sa budovať koncept, ktorý bolo treba vyskúšať. Organizátori chceli kompromisy, čas hral rolu a tak sa išlo do 5. ročníka kde sme už nasadili headlinera Daru Rolins. Po jeho vyhodnotení sme ale zistili, že koncept je potrebné upraviť, dať viac ekonomiky, posilniť personálne kapacity a dať ľuďom viac toho, čo ľudia chcú vidieť. V 6. ročníku sme upravili pár parametrov a dosť zásadne. Išlo sa do veľkého ekonomického rizika. Doniesli sme IMT SMILE, Beátku Dubasovú, urobilo sa pár workshopov, rezbárstva, maliarstva, sochárstva, tanca etc.. No a práve tu sa ukázalo, kam je dobré tento festival smerovať a kde má rezervy. Organizátori nespávali a obdivoval som ich nasadenie.

 
ZAČALA SA UKAZOVAŤ EKONOMICKÁ SEBESTAČNOSŤ ALE EŠTE TO NIE JE ONO:
Pár čísel z 5. a 6. ročníka za marketing: Podarilo sa nám presadiť menšie kapely popri veľkých headlineroch. Podarilo sa nám osloviť cca 120 000 ľudí cez sociálne siete a predať neuveriteľných viac ako 4000 vstupeniek na koncert IMT SMILE. Celkovo sme prepojili s hlavným headlinerom festival na socialnych sieťach a dosiahli viac ako 200 000 videní. Pridali sa k nám partneri a dotácie začali tvoriť zanedbateľnú čiastku festivalu FUBABY. Začala sa ukazovať ekonomická sebestačnosť no ešte to nie je ono.
 
IMG-4777
CHCEME JEDNODUCHO FESTIVAL, KDE UKÁŽEME NOVÉ TALENTY POPRI VEĽKÝCH MENÁCH A INŠPIRUJEME NIELEN NAJMENŠÍCH KU KREATIVITE:
Dnes som dostal darček v podobe obrazu budovy Stredoslovenskej galérie, ktorý vznikol počas 6. ročníka Fubaby a pár pozorností od organizátorov, samozrejme navyše ponuku spolupráce na ďalšom ročníku, 7. ročníku. Vážim si ich prístup. Verím, že pripravíme riadne pecky a verím, že Banská Bystrica začne mať tradíciu jedného veľkého festivalu, na ktorom bude participovať viacero inštitúcií, firiem, ľudí, že tento festival bude sviatkom Banskej Bystrice a myslím, že je to na dobrej ceste. Talentov tu vyrastá dosť. Máme tu Akadémiu umení, umelecké školy, Technickú